Lesní školka z pohledu maminky

23.02.2017 15:04

"Moje děti navštěvují lesní školku Radovánky v Kyjově. Starší, dnes už školák, už od jejího založení v roce 2013, kdy mu byly 4 roky, mladší už od tří let, letos druhým rokem. Děti jsou pokud možno na čerstvém vzduchu, nebojí se ani deště nebo jiného ne úplně příznivého počasí, mají možnost tak pozorovat zblízka změny v přírodě, které souvisí se změnami počasí i ročních období, a vyzkoušet si tak na vlastní kůži, jaké důsledky má mokro, zima nebo horko na jejich tělo a přirozeně se učí se těmto vlivům poddat nebo bránit. Jsem přesvědčena, že se tak stávají odolnějšími i po zdravotní stránce a i když to určitě závisí na individuální obranyschopnosti a genetických předpokladech každého dítěte, za nás můžu zodpovědně říct, že děti mají lepší imunitu. Nemoci související se zimním ročním obdobím, kromě běžné rýmy, se jim vyhnuly, přesto, že mladší zahájil předškolní docházku ve 3 letech, kdy většina dětí v předškolních zařízeních bojuje s nemocemi, které přináší prostředí školky. Můj syn byl i v tomto kritickém roce zdravý. Věřím, že přirozené prostředí na čerstvém vzduchu a blízký kontakt s přírodou posiluje dětskou imunitu a fyzickou kondici, lesní školka navíc naučí děti nebýt závislými jen na hračkách, které je možná až v příliš velkém množství obklopují v běžných školkách a učí se tak zapojit vlastní fantazii.

Myslím, že neomezený prostor, vzduch, slunce nebo třeba i mlha, déšť i mráz byly odjakživa přirozenou součástí života lidí a jsem ráda za to, že i v dnešní době mohou moje děti trávit kus dětství tak, jak je trávily děti mnoha generací před námi." M.W., Kyjov